ORTODONTİ

ORTODONTİ SLAYT

Ortodontik Tedavi Nedir?
Ortodontik tedavi dişlerin görüntüsünü ve verimini arttırmak, dişler ve çenelerin estetik ve fonksiyonunu ideale ulaştırarak bireyin yaşam kalitesini arttırmak için, dişlerin düzeltilmesi veya hareket ettirilmesidir. Kapanış baskısını bütün ağıza yayarak çene ve dişetlerinin uzun süreli sağlıklarını da sağlar.

Niye Ortodontik Tedavi Yaptırmalıyım?
Çoğu insanda sıklaşmış veya yamuk dişler vardır. Ortodontik tedavi bu dişleri düzeltir veya daha iyi bir yere taşır. Bu sadece görsel bir işlem olmayıp dişlerin kapanmasını düzeltmekle birlikte temizlenmelerini de kolaylaştırır. Bazı hastalarda üst ön dişler ileri çıkarak eşit olmayan bir görüntü oluşturur. Bu dişler büyük ihtimalle hasar görecekleri gibi ortodontik tedavi bunları yerlerine kaydırabilir. Diğerlerinde ise üst ve alt çene düzgün kapanmayarak kapanma bozukluklarına neden olur. Ortodontik tedavi bu iki durumu da düzeltebilir. Dişler düzgün kapanmadığında, çene kaslarına baskı yaparak çene ve eklem sorunları ve bazı durumlarda da baş ağrısı yapar. Ortodontik tedavi ısırışınızı düzelterek baskıyı azaltır.

Kaç Yaşlarında Ortodontik Tedavi Yaptırmalıyım?
Ortodontik tedavi en iyi çocuklarda başarılı olmasına rağmen, gün geçtikçe yetişkinler de ortodontik tedaviden yararlanmaktadır. Yaş, düzgün sayıda diş sahibi olmaktan daha önemsizdir. Çocuklarda ilk ortdontik kontrol yedi yaşından geç olmamalıdır. Bu yaşta dişler düzgün sıralanmış görünse de gizli bir kapanış problemi söz konusu olabilir. Bu problemlere işaret eden bazı ip uçları bulunmaktadır.

RANDEVU İÇİN 0 (216) 425 3443